佐藤 哲也
「原体験を創り出す」
幼少期に万博で大型映像パビリオンと出会い魅了されたのが原体験となり、
以降万博や、その延長線にあるテーマパークのアトラクションに強い興味を持つ。
自分がそうであったように次世代に原体験を作りたいという出発点から来ている。
メディア・アートなどデジタル技術や先端表現を用いて、いままでにない演出効果で
クリエイティブのちからで空間価値を最大限に引き上げることを信条とする。
コンセプトや企画立案の構想初期段階から、開発実装などの実制作まで幅広く、
映像、音楽、インタラクティブ開発、造形、照明、内装、ビジネス開発、運用まで
ひとつなぎの体験として空間全体をテーマに沿ったトータルプロデュースをする。
言わずともがな、ディズニーアトラクションや万博のヲタクである。
来歴
東京大学大学院 新領域創成科学研究科 卒業
2007年:株式会社エムティーアイ 入社
2011年:Walt Disney Company Japan 入社
2015年:Curiosity, Inc 起業
2017年:Walt Disney Imagineering 退社
2017年:ソニー株式会社 入社 (現職)
海外出典・受賞歴ほか
2012年:Los Angeles MODS Museum of Dream Space「Glow Wormの呼応」
2015年:AWS Summit Tokyo IoT ハッカソン Award2015
2017年:SEGD (The Society for Experiential Graphic Design) GLOBAL DESIGN AWARD
2017年:Thea (Themed Entertainment Association) Awards 2017
2018年:Singapore Sam at 8Q「三次元性:垂直、水平、そして過去」
2019年:経産省 2025大阪・関西万博具体化検討ワーキング・グループ有識者
2020年:日本空間デザイン賞2020銀賞「およぎにふれる」
2022年:BIE EXPO 2020 Dubai Offical Participant Awards Gold Medal
2022年:グッドデザイン賞受賞「ドバイ万博日本館」
Tetsuya Satoh
“Create the turning point for your life.”
Original experience was as a child when he was fascinated by the large video pavilion at the EXPO.
Since then, has had a strong interest in Expo and the theme park attractions that are an extension of its experience.
Interested in creating unprecedented production effects using digital technology and cutting-edge expressions such as media art.
My credo is to maximize the value of a space through the power of creativity.
My work ranges from the initial stages of conception and planning to actual production, including development and implementation,
From video, music, interactive development, modeling, lighting, interior design, business development and operations.
I provide total production of the entire space as a single experience in line with the theme.
Needless to say, an otaku of Disney attractions and Expos.
Personal history
Graduated from the Graduate School of Frontier Sciences, University of Tokyo
2007: Joined MTI Inc.
2011: Joined The Walt Disney Company Japan
2015: Launched Curiosity, Inc.
2017: Left Walt Disney Imagineering
2017: Joined Sony Corporation (Current Position)
Overseas Sources, Awards, etc.
2012: Los Angeles MODS Museum of Dream Space “Glow Worm’s Call”
2015: AWS Summit Tokyo IoT Hackathon Award2015
2017: SEGD (The Society for Experiential Graphic Design) GLOBAL DESIGN AWARD
2017: Thea (Themed Entertainment Association) Awards 2017
2018: Singapore Sam at 8Q “Three-dimensionality: vertical, horizontal and past”.
2019: Expert panelists of the Working Group for the Realization of Expo 2025 in Osaka and Kansai (METI)
2020: Japan Spatial Design Award 2020 Silver Prize
2022: BIE EXPO 2020 Dubai Official Participant Awards Gold Medal
2022: Good Design Award “Japan Pavilion at Dubai Expo 2020”